Webaholic

Net + Tech

Net + Tech

Már 5 éve

2014. december 02. - sajt

- Drága bírónő! Nem sok az az 5 év?
- Mondom kötél!

Szóval lassan most 5 éve írtam ide az utolsó bejegyzést. Azért jutott újra eszembe, mert véletlenűl az adwords helyett az adsense-t néztem meg, ami rögtön jelezte, hogy kerestem 19 859 forintot, mégpedig ezzel a bloggal. 20 ezertől fizetnek, úgyhogy ha erre jársz kattints a releváns hírdetésekre!

Ahogy nézegetem a bejegyzéseket,azon gondolkodom, hogy mennyit változott a világ.

Alapvetően nem használok könyvjelzőket. Mindenre a google-t használom, bár néha azért pár dolgot beteszek a könyvjelzők közé, aztán késöbb rácsodálkozom, hogy mi is ez? Újra elkezdetm használni a del.icio.us-t, majd meglátjuk milyen sikerrel.

Nem használok már régóta Firefox-ot. Már nem is emlékszem, hogy miért volt a váltás, de szép fokozatosan átszoktam a Chrome-ra, mint oly sokan. 

A színeket már az inspectorból nézem ki, illetve van a chrome-nak is egy web developer nevű modulja.

Azt hiszem a két CSS leírás még ma is megállja a helyét, bár a CSS rengeteget változott. Manapság sokkal jobb dolgokat lehet csinálni CSS3-al, olyan dolgokat, amihez régebben javascript meg mindenféle hack-elés kellett. Érdekes olvasni a leírásokban, hogy nem támogatják az IE8-at. Én még az IE6-al küzdöttem sokat. Az IE7 megváltás volt. 

Mi változott?

Szerintem az egyik legfontosabb változás a mobiltelefonok és táblagépek bejövetele és az ehhez kapcsolódó reszponzív (responsive) design. Ehhez kapcsolódik a Bootstrap illetve a Foundation. és persze érintőképernyős mobilok elterjedése. Régebben azt néztük, hogy 14"-os monitorra kell-e még optimalizálni az oldalt, most meg már...

Én sem linuxot használok már localhost-on, hanem OSX-t, eenkívűl még két iPad is bekerült a háztartásba, a TV viszont kikerül.

Izgalmask ezek a Javascript motorok, mostanában az AngularJS-t nézegetem, erről nemsokára lesz egy post is.

Mostanában mindenki Wordpress-t használ, így én is csináltam pár oldalt vele. Az elején egyszerűen lehet vele dolgozni, de aztán az admin felület úgy néz ki, mint egy reklám újság. Pont ma szoltak, hogy feltörték az egyik Wordpress-es site-ot, pedig elég friss volt.

Jön A Drupal 8. Ami már csak a nevében emlékeztet az előző drupalokra, viszont zseniális lesz. A Symfony-ra épűl, ami egy MVC keretrendszer. A symfony-t régebben használtam, nagyon tetszett is, csak ugye abban mindent le kellett programozni. A drupal ezzel szemben sok mindent alapból megad (felhasználó kezelés, jogosultság kezelés stb.) Ráadásul most már a nézetek is benne lesznek az alaprendszerben. Szerintem nem nagyon lehet majd jó ideig felülmulni.

És még én is nagyon sok mindenben változtam. De erről majd késöbb.

A bejegyzés trackback címe:

https://nettech.blog.hu/api/trackback/id/tr526941913

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása